Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik

Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik

12.10.2018 621

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK

Okul öncesi eğitim döneminde çocukların her yönüyle sağlıklı gelişmeleri, okul ortamına uyum sağlamaları ve kapasitelerini ortaya koyabilmeleri için eğitim çalışmaları rehberlik hizmetleriyle birlikte yürütülmektedir. Bu dönemde rehberlik hizmetleri kişisel açıdan; çocuğun kendini koruma, özgüvenini geliştirme, benlik kavramını oluşturma, sosyalleşmeyi sağlama hedeflerine yönelik etkinlikleri kapsar. Eğitsel açıdan, okula uyum ve ilköğretime hazır olma hedefleri esastır. Bu anlamda çocuğun okulu sevmesi, okumaya-eğitime karşı güdülenmesi ve bazı temel becerileri kazanması amaçlanır. Mesleki açıdan bu dönem, mesleki gelişim sürecinin başlangıcı kabul edildiğinden, çocuğun bu döneme özgü mesleki gelişim görevlerini gerçekleştirmesine yönelik etkinlikler planlanır ve uygulanır. Bu dönemde mesleki rehberlik hizmeti sunulurken öğrencilere her mesleğin değerli ve önemli olduğu anlatılır ve onların kendilerini tanımalarına yardımcı olunur. Ayrıca öğrencilerin okul yaşamının gelecekte bir meslek sahibi olabilmek için önemli olduğunu kavramalarına yardımcı olunur. Mesleklerin her iki cinsiyet içinde uygun olabileceğini anlamaları sağlanır. Hizmetler, psikolojik danışman merkezli olarak sunulur ve ailelerle işbirliği büyük önem taşımaktadır

Öğrenciye Yönelik Bireysel Rehberlik Çalışmaları:

Bireysel görüşmeler; öğrencilerin kendi ihtiyaçları doğrultusunda, velilerin ve öğretmenlerin aktardığı değerlendirmeler ile başlatılır ve sürdürülür.

Okula uyum ve adaptasyon sürecinde problem yaşayan öğrenciler ile bireysel çalışmalar yapılmaktadır.

Çocuklara uygulanan psikolojik ve gelişimsel testler;

Aile Resmi çiz

Bir İnsan Çiz

Okul Olgunluğu Testi

Öğrenciye Yönelik Grup Rehberlik Çalışmaları

Sınıf içi yapılan yaratıcı çalışmalar; yaratıcılık hem düşünsel, hem duygusal yaşamı ifade etmektedir. Yaratıcı çalışmalarımız, çocuklarımızın karşılaştıkları güçlükleri yenmek için yeni çözüm yolları bulmalarını sağlamak, her şeyi merak ederek soru sormalarını, tahminlerde bulunmalarını ve hayal güçlerini geliştirmek amaçlı uygulanmaktadır.

Sınıf içi gözlemler; sınıf içi yapılan gözlemlerde öğrenciyi doğal ortamında ve grup içerisinde sosyal çevresi ile birlikte gözlemleyerek öğrenciyi tanımak ve anlamak amaçlanmaktadır.